tisdag 24 november 2009

Man kan brodera en klassisk kringla...

...eller så kan man brodera en elvisp:


Jag har praktik, det är verkligen roligt! Man blir lite trött av att ha praktik men inte lika trött nu som efter första veckan. Elvispen broderade jag på en kökshanduk, eller bakduk kanskedet är. Vi ska göra det med några sjuor imorgon så jag och min praktikantkollega Anna har broderat lite med förhoppningen att det ska inspirera eleverna. Sjundeklassare och särskillt åttondeklassare är annars ofta väldigt duktiga på att vara oinspirerade, oj oj va lat man kna vara. I nian kryper gymnasiet närmre och betygen blir lite viktigare.
Nu sitter här och är lite nöjd med att ha gjort något stilla rebelliskt. Tänk att en elvisp kan vara det.

1 kommentar:

  1. Vad sa sjuorna om detta underverk? Jag skulle fallit av stolen om min slöjdfröken Wadell kommit med ett enda fantasifullt förslag.

    SvaraRadera